.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پرداخت 220 هزار تومان ‌بن ‎نقدی ‎به ‎کارگران

تاکنون به صورت واریز به حساب طبق مصوبه امسال شورای عالی کار خبر داد و گفت: 20 هزار تومان دیگر نیز باید با حقوق اسفندماه پرداخت شود.

داود قادری  پرداخت بن کارگری نقدی 20 هزار تومانی ماهیانه به هر کارگر مشمول قانون کار طبق مصوبه شورای عالی کار، گفت: این موضوع برای سال جاری توسط این شورا تصویب شد و اجرای آن برای کارفرمایان الزامی است.

عضو هیأت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران اظهار داشت: البته تا چند سال پیش بن کارگری به صورت کالابرگ بوده است که اخیرا به صورت نقدی و واریز ماهیانه به حساب کارگران انجام می شود. البته برای کارمندان دولت به صورت سالیانه و یا سالی دوبار انجام می شود.

قادری با بیان اینکه شورای عالی کار در زمان تصویب حداقل دستمزد 303 هزار تومانی سال جاری پرداخت 20 هزار تومان بن به صورت نقدی و ماهیانه را نیز تصویب و لازم الاجرا کرده بود، گفت: این میزان از 4 هزار تومان سال 85 به 20 هزار تومان در سال جاری افزایش یافته است.

وی در این مورد که اگر این مصوبه از سوی کارفرمایان اجرا نشده باشد چه اقدامی از سوی کارگران می‌تواند صورت گیرد، ادامه داد: این موضوع یک تکلیفی است که شورای عالی کار برعهده کارفرمایان گذاشته است حال اگر اجرا نشده باشد، خود نیروی کار باید آن را کنترل و بر اجرای آن نظارت داشته باشد.

این مقام مسئول در بخش کارگری با اشاره به اینکه قانون یک حداقلی را تعریف و تصویب می کند و خود ذی نفع نیز باید آن را پیگیری نماید، گفت: بنابراین اگر این اقدام صورت نگرفته باشد قابل پیگیری خواهد بود.

به گفته قادری، کمک هزینه مسکن، حق اولاد و کمک‌های دیگر نیز همه از حمایتهای جانبی مصوبه دستمزد شورای عالی کار است که همه ساله صورت می‌گیرد.

عضو هیأت مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران اظهار داشت: اگر تعریف یک سبد جداگانه و ویژه ای علاوه بر مصوبه 20 هزار تومانی هر ماهه بخواهد مطرح شود جای آن در شورای عالی کار است، چون نمی توان هیچ اقدامی را بدون تصویب این شورا در این بخش انجام داد./90


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.528 seconds.